Pea's blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Petra Marie Söderberg - 4 februari 2012 02:38

Jadu.. Love isn't always easy..

Av Petra Marie Söderberg - 4 februari 2012 02:16


Du fanns inom mig,
mitt hjärtas hemlighet..
Som ett skratt,
som gråt..
Sorg..
Du finns inom mig,
som ett hopp,
som tröst..

Du försvann..
Du fanns inom mig,
som fyllde mitt hjärta,
som min själ..
Du är borta nu..

Du fanns inom mig,
som något jag ville ha,
något jag sökte..
Men förlorade..
Du finns inom mig,
som en tro,
som något mer..
Än det lilla vi hade,
innan du gick din väg.

Där du fanns,
är där du finns..
Kommer aldrig glömma,
det som fanns..
Vill minnas,
det som aldrig hände..

Du finns där du är,
i mitt hjärta..
Förr som en vägledning,
du var den jag grät hos,
men inte visade några tårar för..
Din trygghet fick mig att växa,
i själen och som person..

Du fanns där,
i mitt hjärta..
Nu, som ett bevis på,
att man kan förlora allt..
Så som jag förlorade dig,
utan ord, anledning..
Fortfarande inga tårar,
men det jag känner..
Finns kvar,
där du fanns..

Du är mitt hjärtas hemlighet. 

Av Petra Marie Söderberg - 4 februari 2012 01:39

Search for yourself, by yourself.

Do not allow others make your path for you.

It's your road, and yours only.

Others may walk it with toy, but no one can walk it for you.

Av Petra Marie Söderberg - 4 februari 2012 01:23

Bläsch.. Livet är inte alltid lätt, det är inte kärlek heller..

Ibland har jag bara lust att radera dig ur mitt liv,

men ibland klarar jag inte mig utan dig.


Jag tycker verkligen om dig, men ibland orkar jag verkligen inte med dig.

Att tafsja med dig är det värsta jag vet, det gör då så ont i hjärtat..

Vill inte att vi ska vara sura på varandra,

speciellt när nu vi är så långt ifrån varandra..


Ibland känns du helt omöjligt, ibland kan du vara riktig löjlig.

Men jag kan inte rår för att jag tycker om dig så..


Men du är en av min mål,

och jag ska gör mitt bästa och kämpa för dig.

För jag vill ha just dig!

Av Petra Marie Söderberg - 4 februari 2012 00:54

 

Skin, skin som den sol du är.

Låt hela världen se ditt vackra léende.

Lys, lys som den stjärna du är.

Du lyser upp mitt mörker och jag känner du är med.

Hur du rör mig, talar, sättet du ser mig.

Tack mitt hjärtat för alla stunder du ger mig.

Av Petra Marie Söderberg - 3 februari 2012 13:28

  

Alltså, jag tycker egentligen att det ska vara Caroline & Tyler.

Men tyvärr har en vän lyckats få mig att ändra sidan,

tycker mer och mer att Caroline och Klasu passar ihop.


Man kan liksom se att det finns någon gnista mellan dom,

får se om det blir något mellan dom.

Av Petra Marie Söderberg - 2 februari 2012 17:40

Bläsch.. Känner mig hänig, feber - Ogilla detta!

Även om jag sov bra inatt, så är jag jättetrött..

Har bara lust att ligga i sängen m. Hjärtat och kolla på en massa filmer.

Och så är jag också jättehungrig, har inte ätit någonting idag

och jag orkar inte laga någonting.. Just nu vill jag inte leva,

vill bara vara död tills jag är frisk så är jag redo att leva livet.


Nåja, har iallafall varit duktig och palla

gå ut m. Hjärtat i en timme idag. 

Hon ligger brevid och snarkar,

ska nog kolla på någon film igen.

Bara softa hela kvällen,

förhoppvis orkar jag gå till skolan imorgon.

Har juförfaen bara en enda lektion imorgon bitti..


Uäsch, byt plats med mig, någon?

Av Petra Marie Söderberg - 2 februari 2012 00:43

 

Det handlar inte om att hitta någon att leva med, det handlar om att hitta någon du inte kan leva utan.

Ovido - Quiz & Flashcards