Pea's blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Petra Marie Söderberg - 20 februari 2012 21:59

how to make avatars 

För om du tappar modet och faller ner på knä  

kan du vila här hos mig som en klippa i stormen  

att luta sig emot och jag sviker aldrig dig. 

Av Petra Marie Söderberg - 20 februari 2012 21:39

Imorgon ska man nog åka till Birsta City en sväng m. syster min.

Önskar att man var lite rikare, då kunde man shoppa menmen..

Skulle vilja köpa en par jeans, men får väl vänta med detta i ett tag, men ska iaf köpa något plagg!

Innan ska man iväg till tandläkarn för att avsluta tandställning-projekt, det ska bli skönt!

Efteråt blir det endast vanliga tandläkarnbesök. Tjoohoo!

Av Petra Marie Söderberg - 20 februari 2012 16:28








Bara för att jag har varit jävla dålig på att uppdatera min lilla blogg,

så bjussar jag några knasbilder på mig själv - Varseågod & njut!


        

Bloggtorkan beror nog på att jag har det fullt upp just nu, 

och sen vet jag inte riktigt vad jag ska blogga om.

Så jag skulle bli jätteglad, om ni kunde kommentera

och berätta vad ni vill läsa om härinne. xoxo

Av Petra Marie Söderberg - 19 februari 2012 17:16








Skulle egentligen åka iväg till Östersund igår, men det blev inte av p.g.a ovädret.

Så jag och Mollie följde med förälder till stugan, och som vanligt fick Mollie vara lös.

Tog dock inte så många bilder från igår pga. snöstorm men det var finare idag.

Så jag kunde ta några kort på Mollie, man ser direkt att hon älskar att vara i stugan.

Hon behöver sällan vara kopplad därborta, och det är alltid lika mysigt

att få se henne att satsa all energi på att springa så fort hon kunde.

Dessutom var det extra kul idag pga. det kom en massa snö igår/inatt,

så Mollie var tvugen att hoppa framåt istället för att springa rakt fram, tiihii.















  

Av Petra Marie Söderberg - 15 februari 2012 15:45

Alltså, känner mig riktig duktigt just nu!

Sen klockan 15 har jag suttit vid datorn och letade som en galning efter en lägenhet i Jönköping,

sen har jag också skrivit en mail till chefen som jobbar på Bergiusv gruppbostad.

Och även har jag skrivit några mail till några som ville hyra ut deras lägenhet,

men jag vet att det är aldrig lätt att få en lägenhet, men jag gör iaf mitt bästa!


Jag tycker att ni ska hålla tummarna för mig, att allt ska gå bra.

Vill verkligen flytta till Jönköping och jobba där..


Endast 25 dagar kvar tills man får träffa lille prinsen!

Av Petra Marie Söderberg - 14 februari 2012 14:59

 

Först vill jag säga glad alla hjärtans dag till er, allihopa!

Man måste inte ha pojk-/flickvän för att fira dagen,

man kan fira dagen med din familj, kompisar, husdjur och så.

Dock tycker jag att man kan visa sin kärlek varje dag,

inte bara en dag om året men jajasemän..


Själv ska jag fira dagen med min lilltjejen, 

har varit ute i solen för en stund sen med henne 

och busade en massa i snön - Vi både blev helt slut.

På vägen hem, köpte jag en marängsben med bacon-smak

och en oxefoten till henne - Hon ligger i soffan nu och tuggar på oxefoten.

Hon verkar tycka om det, tiihii..


Senare ikväll ska jag träffa Mimmi (och Martin) och Bamse,

så hundarna ska få leka ihop i inhänget.

Mollie ska få det riktig skoj idag och njut ordentligt av dagen,

tror att hon kommer bli jättetrött senare - Då ska jag skämma bort mig själv.

Ska nog fixa någon gott middag och lite götts & filmer.

Av Petra Marie Söderberg - 13 februari 2012 14:34

DogRescue är en ideell förening som arbetar för att hjälpa herrelösa hundar,

och andra djuren i Rumänien till ett bättre liv - Checka in och stöd dom, vettja!




Ovido - Quiz & Flashcards