Pea's blogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Petra Marie Söderberg - 31 januari 2012 18:21

   

Alltså, jag tycker att detta är lite komedi..

Om man ser någon mindre hundras med scarfen (eller något likande) med text "Liten men tuff" på,

skulle de nog inte bryr sig om det men är det någon (såkallad) muskelhundar som hade scarfen.

Då skulle folk hålla sig undan och bli rädd?! Whatever?!


Själv har jag tänkt köpa en sån scarf till Mollie, 

eftersom jag tycker att hon är liten men tuff..

Men skippar nog detta bara för att jag inte orkar med människors reaktion. 


Det sägs att man ska inte döma hunden efter håren,

men det gör ni ändå?! Det gäller juförfaen inte rasen utan uppfostran..

Suck.. Är verkligen trött på all skit fördomar.


Alltså, det finns andra raser som är värre än "muskelhundar"..

Men ni bryr ni inte om det, när det händer någonting och en muskelhund är inblandad,

så snackar ni en massa?! Är såå trött på detta..

Av Petra Marie Söderberg - 31 januari 2012 17:52

 


Taskigt men sant.. Undra när folk ska sluta döma hundarna efter håret..

Det finns helt enkelt inga elaka hundar, bara elaka ägarna.

Tycker så synd om de som är utsatt och får stå ut med dessa dumma påhitt..

Av Petra Marie Söderberg - 31 januari 2012 17:31

 

Blööh.. Orkar verkligen inte med smärtan i handleden..
Jag har ju haft problem med de förut, skulle operera de men det blev inte av.

Och jag hoppas verkligen inte att dendära knölen kommer tillbaka.. Blääsch! 

Av Petra Marie Söderberg - 31 januari 2012 16:39

 

Min lilla älskling imorse, försökte väcka henne men det gick inte så bra.

Hon ville bara ligga under täcken och sova vidare,

det som är skönt med Mollie är att man behöver inte gå ut med henne direkt på morgonar.

Man kan hinna fixa sig lite först och sånt innan man går ut med henne.


Kom hem för en stund sen från en timmes promenad m. Hjärtat.

Miia gjorde oss sällskap, det var trevligt!

Av Petra Marie Söderberg - 30 januari 2012 22:58


Puuh.. Eller, är inte så slut men det kanske kommer senare.

Har varit ute och promenerat m. hundgänget i 2 timmar,

Mollie blev jätteglada när hon fick träffa dom andra igen efter ett bra tag.

När vi kom hem, lämnade jag Mollie och bytte kläder

och sen stack jag till gården och tränade Zumba m. folks.


Det var inte lika jobbigt som sist, det var lugnare steg 

och dessutom tränar vi mest med överdelskropp idag.

Det känns i armar, men är inte lika trött som förra gång.

Dog nästan då, tiihii..


Jag inser mer och mer att jag saknar verkligen att träna,

känslan efter träning är ju love och så träningsvärk.

Promenerar ju minst 1 timme nästan varje,

och nu kommer jag börja träna Zumba på måndagar.

Och snart ska jag fixa gymkort,

och då kommer jag träna i Friskis&Svettis ca 3-4 ggr i veckan.


Jag börjar med träning, går allt som det ska.

Ska jag ändra min kost, jag ska juförfanimej lyckas gå ner 10kg innan nästa år!

Av Petra Marie Söderberg - 29 januari 2012 20:56


Om en stund ska jag ligga i soffan m. Hjärtat å kolla på någon film,

och käka min älskade Pringles, har inte ätit de på ett bra tag..

Av Petra Marie Söderberg - 29 januari 2012 19:14

 

Awe, fick denna bild av Bamses matte.

De låg brevid varandra och Mollie tvättade Bamses öra, tiihii.

Ovido - Quiz & Flashcards