Pea's blogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Petra Marie Söderberg - 25 januari 2012 00:22


Just nu halvligger jag i soffan m. Hjärtat.

Hon ligger rätt nära min öra och man hör väldigt tydligt när hon snarkar,

hon måste vara jättetrött på grund av att vi gjorde så mycket idag 

att hon inte har hunnit vila så mycket..


Klev upp vid 10-tiden, och jag hade tvätttiden mellan 10-13,

sen stack jag till stan m. sismin och hämtade pass och kollade runt i stan en stund.

Sen gick jag hem och tog en lång promenad m. Hjärtat,

vid 17-tiden gick vi till en tjej och hämtade dendära vägghyllan,

sen gick vi hemåt och stack igen vid 19-tiden till Brickebacken

och umgick m. Ida och vi tog även en promenad m. våra hundar.


Det kanske inte låter så mycket, men jag är väldigt trött

och är helt slut och är säker på att jag får träningsvärk imorgon.

För jag har redan så ont i armar och benen..


Alltså, är helt slutkörd och kommer säkert sova så gött inatt!

Av Petra Marie Söderberg - 25 januari 2012 00:07

Fick en kommenterar av en tjej, hon hade en önskning.

Hon ville att jag skulle fota min lägenhet,

och ja det kan jag gör - Men det blir inte förrän om ett tag.

Pga. jag vill fixa härhemma först, när allt är klart.

Så kan jag fixa kort på min lägenhet.


Det är bara småsakerna som ska fixas,

sätta fast vägghyllan som jag köpte idag.

Sen ska jag köpa en ny tv-bordet,

nya panelgradiner, och småsakerna.

Sen är allt klart!

Av Petra Marie Söderberg - 24 januari 2012 18:43

 


Sitter och surfar runt medans jag väntar på en sms av Ida,

hon skulle smsa mig när hon har badat klar.

Så åker jag till henne, ska ge henne en försent julpresent

och stanna där en stund - Kan inte stanna där längre, 

pga. hennes hund löper och så har jag en del som måste göras härhemma.


Men hellre träffar man henne en stund än ingenting,

vi träffas alldes för sällan nu förtid.. Nåja..

Vi får försöka ändra på detta..

Av Petra Marie Söderberg - 24 januari 2012 18:30

 

Kom hem för en stund sen, och är helt slut i armar.

Jag gick till en tjej och köpte en sådär lack-hyllan från IKEA,

hon ville inte ha den längre och sålde den för 100:-


Jag bokade den direkt, och hämtade den.

Först tyckte jag att 190cm inte var så stor,

men när jag hämtade den - Den var visst rätt stor..


Nåja, så jag bar den hela vägen hem - Ca 35 minuter.

Det var besvärligt i början, att hålla hyllan med båda händerna,

den ena handen höll jag i koppel.. Så det var lite jobbigt.

Men sen fick jag en idé, jag hade Mollies koppel runt midjan,

och då hade jag fria händerna åt hyllan - Och det blev mycket lättare!

Dessutom gick Mollie också lugnare, haha.


Nu måste jag bara hitta någon borrmaskinen som jag kan få låna,

längtar tills jag sätter upp hyllan. 

Lägenheten börjar bli riktig snart klar,

blir bara mer och mer nöjd och trivs bättre i lägenheten.

Av Petra Marie Söderberg - 24 januari 2012 16:25

Då var man hemma igen, har varit ute på stan å gjorde några ärenden.

Lillsyster var med, umgås med henne en stund också.


Har hämtat min nya pass, hämtat ut mer insuliner

och frågat om man kunde lämna min älskade kamera på lagning - Men nähäe..

Sen gick jag och Sara spontant till H&M

och då köpte jag en svart kajal, eyeliner och en rosa kjol - Melike!


Men inte allt är klar ännu, ska promenera m. Hjärtat till en tjej om en stund.

Ska köpa en sådär vägghylla av henne, för endast 150:-

Sen måste jag också handla lite mat,

just nu skulle det vara skönt med en bil men nåja..

Jag dör inte , alltid bra med motion.

Av Petra Marie Söderberg - 24 januari 2012 15:47


För två dagar sen är det exakt 4 år sen du försvann.

Jag kan fortfarande inte fatta att du inte längre existerar,

det känns som att du har liksom bara lagt av skådelspel 

men fortfarande finns kvar..


Blev "kär" i dig efter jag har sett 10 orsaker att hata dig & En riddares historia.

Och så blev jag helt fantastisk över din roll som Joker i The Dark Knight.


* 4/4-1970 ~ + 28/1-2008

Alltid saknad & aldrig glömd

Av Petra Marie Söderberg - 24 januari 2012 10:35

 


Fick reda på för en stund sen att man fick en ny kusin inatt,

längtar redan tills jag får träffa honom - Och så Helmer också.

Som har blivit storebror, undrar om han ens förstår detta.


Ville bara säga, välkommen till världen, lillen.

Hoppas att vi ses snart!

Ovido - Quiz & Flashcards