Pea's blogg

Alla inlägg under juni 2012

Av Petra Marie Söderberg - 30 juni 2012 21:08

Känner att jag vill lägga in några bilderna från studentdagen och lite blandat annat.


Studentdagen, det bästa dagen i mitt liv.

                  


Hemma i Norrland hos förälder, och tog årets första dopp!

   

 

Minibröllop i Midsommar, Moster Eva överraskade oss alla

när hon berättade att hon hade gift sig med Leif.

           



xoxo Pea


Av Petra Marie Söderberg - 28 juni 2012 19:53


Den 13:e juni, var det ett års dag för mig och Mollie. 

Och då gjorde jag en film, men kunde inte sätta in den förräns nu.

Dock blev inte filmen som jag hade tänkt mig, men bättre det än ingenting. xoxo

Av Petra Marie Söderberg - 28 juni 2012 19:18

 

Korta ord bli långa när jag säger att jag älskar dig
för allting som du är & du tog mig på fötter igen
tre ord och jag faller direkt,
du & jag det bästa som har hänt

Av Petra Marie Söderberg - 28 juni 2012 15:52

  

Då har man varit i Birsta och handlat lite, och här har jag kvitto från Systembolaget och Willy's

och när man kollar på kvittorna kan man tro att vi lever på sprit - Ehuw.. Scch!!

Men så blir det när det är Gatufest, nästa vecka då jävlar!


Men nog om det, idag har man även bokat en tid hos djurkliniken för HD- & AD- röntgen till Mollie.

Nästa torsdag blir det, dom ska också kolla upp på röda prickarna på Mollies bröst.

Dock tror jag att det är inte något allvarligt, men alltid bra att kolla upp det.

Men för övrigt, så håller jag verkligen tummarna på att röntgen ser bra ut

så jag kan börja träna WP/DW med henne - Är verkligen sugen på att låta henne tävla i WP. 

Men vi får se vad som händer, jag kanske inte har tid för tävlingar men man kan alltid önska. xoxo


Av Petra Marie Söderberg - 28 juni 2012 13:06

En del hundar behöver utrymme.


Om du ser en hund med gult snöre, gul rosett, gul scarf eller något gult på koppel, sele eller halsbandge den hunden utrymme. Gå inte fram till hunden eller matte eller husse. De har markerat att hunden inte kan vara nära andra hundar. Vad som är för nära, det vet bara den hundens matte och husse.


 


Varför behöver en del hundar mer utrymme?



  • Den kan vara sjuk. 
  • Den kanske är under utbildning till tex. servicehund. 
  • Den kanske är under rehabilitering.
  • Den kanske är adopterad eller omplacerad, för dem kan omgivningen vara skrämmande.
  • Hunden kan ha dålig erfarenhet av andra hundar och kanske inte tycker om andra vänliga hundar som bara vill hälsa.

 

Det finns många olika anledningar till att de behöver lite extra utrymme, så visa respekt, ge dem plats eller ge dem tid att förflytta sig.


Gul markering på hund betyder kort och gott: min hund behöver lite mer utrymme än andra.



Tack! Alla mattar och hussar till gula hundar 
uppskattar din hjälp och din respekt.

Av Petra Marie Söderberg - 28 juni 2012 12:59

    

Jag gillar bilden på något sätt, dock var jag inte beredd på att sismin skulle fota mig.

Men som sagt, gillar jag bilden endå. Peace Out!


Idag ska man iväg till Birsta för att storhandla lite, och sen blir det en besök hos Systembolaget.

Alltså, om man ska vara ärlig så har jag faktiskt tröttnat lite på att vara 20år..

Tycker att det var lite lättare att be någon att köpa ut till mig,

så slipper jag köpa en massa åt mig själv och till dom andra..

Nåja, men det är inte många dagar kvar tills dom andra blir 20år - Så dom får handla sprit själv!!

Nämen, sen funderar jag på att ta en långpromenad m. Hjärtat. xoxo

Av Petra Marie Söderberg - 28 juni 2012 12:51

 

För 60 dagar sen gjorde jag min tredje tatuering, som är en början på full sleeves.

Av det tre tatueringar som jag har nu, gjorde denna mest ont! Jag ville bara dö på slutet.

Men smärtan gick snabbt över när det var klart, men dock hade jag inte full rörelse frihet på en par dagar..

Men för övrigt är jag meganöjd med tatueringen, och längtar att allt blir klart!


Jag vet redan hurdå full sleeves ska se ut, så jag längtar verkligen tills jag har råd att boka en tid.

Och denna gång ska jag boka en tid hos Universe Tattoo utan tvekan,

Kenny är absolut den bästa tatuaren som jag har träffat. xoxo


Av Petra Marie Söderberg - 27 juni 2012 23:02

  

Alltså, varför ska detta vara så svårt för?! Snart är jag inskriven i Örebro

men på sistone har jag funderat på att flytta tillbaka till Sundsvall och bo här i ett tag.

Nästa höst kommer jag nog flytta till Leksand,

på grund av att jag vill börja plugga i Västansvik folkhögskola.

Men nog om det.. Jag vet faktiskt inte hur eller vad jag ska göra..

På en vis vill jag inte flytta tillbaka hit upp, jag trivs jättebra i Örebro.

I Örebro har jag kompisar, Mollie har hennes vänner därnere och jag känner en bra WP-klubb i Örebro som jag funderar på att bli medlem hos och börja träna/tävla med Mollie. 

Och ja, men ändå känner jag att jag vill tillbaks hit till Sundsvall - Har bott häruppe i 17 år

och känner mig hemma häruppe och älskar Norrlands fräscha luften, skogar, hav och allt.


När det gäller jobb, så tror jag att jag är mer aktiv i Örebro än här i Sundsvall

men möjlighet är nog större här i Sundsvall.. Åh, hjälp mig..

Och dessutom om jag ska flytta tillbaks hit, så kommer jag nog bo hos min förälder.

Och det kommer inte fungera så bra, pga. jag kan inte bo hos dom i en evighet pga. våra olika åsikter

och olika regler och sånt.. Vilket lockar mig att bo kvar i Örebro, har ju redan en lägenhet och så.


Suck.. Tror nog att jag bor kvar i Örebro i ett tag till och sen får vi se vad som händer. xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards