Pea's blogg

Alla inlägg under april 2012

Av Petra Marie Söderberg - 17 april 2012 22:34

Ja, nu ska jag berätta lite om hur det är med Mollie efter allt som hände med henne. 

Den 15;e mars kastrerades hon, och allt gick utmärkt.

Dock var hon lite trött och vinlig efter operation, men senare började hon också tappa vikten.

Hon åt knappt och blev uttorkad på grund av att hon hade svårt att behålla vätska.

Hon kräktes så fort hon drack vatten. Men efter en par dagar blev hon bättre och piggare.


Såret läkte jättefint i början, men den 3;e april upptäckte jag en "knöl" i mitten av såret,

men Mollie verkade inte ha ont så jag lät den vara och hade kontroll på den

i så fall om den blir värre eller något annat men dagen efter, den 4;e april sprack den.

Och då tog mamma med henne till veterinär och berättade vad som hände,

och då blev det en akut operation, och läkarna tycker inte alls att såret såg så bra ut.

De misstänkte att Mollie regerade på tråd som fanns inuti i henne, som gjorde att såret inte läkte så bra.

Och hon fick ha dränering-rör i henne över natten, dagen efter åkte vi tillbaka till veterinär

för att kolla upp med såret och de tog bort dränering och sade att hon måste ha tratt i 24/7,

och att hon får absolut inte slicka på såret då blir allt mycket värre.


Så Mollie fick ha tratt hela tiden, förutom ute på promenader.

Allt som hände med henne, verkar hon må bra ändå men jag tvingade henne ta det lugnt.

Ville inte att det skulle hända något med henne, och den 13;e april åkte vi till veterinär igen.

Tredje gillt på 3 veckor, de skulle kolla med såret och se efter om allt ser bra ut.

Och ja, de tycker att såret ser mycket finare och nu är det slut med penicilliner

och hon behöver inte ha tratt längre - Vilket är skönt!

Nu får hon ta längre promenader, och få leka med andra hundar.

Puh.. Det var jobbiga veckorna för mig och Mollie men nu är allt bra igen!

Dock nu har jag brist med pengar, nästan 10.000:- försvann på ca en månad.

Men vad gör det? Allt för att Mollie ska må bra!


Varning för känsliga läsare, här kommer det några bilderna på hurdå Mollies såret såg ut.

     

Samma dag då Mollie kastrerades.


 

Dagen efter operationen.


 

Några dagar efter operationen.


 

Slutet av mars-månaden, man kan se att såret inte läkte så bra.


 

4;e april, då knölen sprack.


 

Efter akutoperation, hon fick ha dränering i sig över natten.


 

13;e april, veterinär tog bort stygnet och lät såret vara. 
Den skulle få läka själv..


   

Såhär ser såret idag, visst ser det mycket bättre?!

Av Petra Marie Söderberg - 17 april 2012 22:11

 

Ja, Hjärtat har inte alltid det bästa sovställning.. Här är en av hennes knasiga sovställningar.


Även om jag egentligen hade tänkt ha bloggpaus, men det hindrar mig inte att blogga och .

Har haft det fullt upp, eller inte, men är liksom upptagen hela tiden.

Har tvättat en massa kläderna idag, och städat lite härinne men ska städa mer imorgon.

Ska ju ha fest hemma hos mig nu på fredag, så det måste vara fint och fräsch härinne!


Längtar tills nu i helg, nu på fredag blir det fest med några folks

och på lördag blir det långpromenad i Göljestigen m. härliga hundgänget,

det var ett tag sen jag gick där - Det är jättefint därborta men otroligt jobbigt att gå uppför backen..

Och på söndag blir det hundlek i rastgården i Vivalla/Lundby,

det ska bli skoj att träffa nya hundägarna och så.


Och sen är det mycket bättre med Mollie, vilket är skönt efter allt som hände.

Kommer berätta lite mer om henne i nästa inlägg. xoxo

Av Petra Marie Söderberg - 17 april 2012 15:59

My Valentine - Paul McCartney ft. Natalie Portman & Johnny Depp


Alltså, måste bara få dela denna musikvideon med er, otrolig fin låt!

Dessutom sjunger Natalie och Johnny på ASL - Gilla detta!

Det enda negativt med videon är att Johnny sjunger med stängd läppar..

Av Petra Marie Söderberg - 12 april 2012 13:09

Det får bli en bloggpaus tills vidare, fastän jag inte vill det.

Men internet därhemma s*ger som tus*n, därför kommer jag inte kunna blogga på ett bra tag.

Av Petra Marie Söderberg - 9 april 2012 10:18

  

Ja, då har jag fixat mig i ordning och packat inför resan till Örebro.

Har haft det riktig mysigt häruppe i Norrland under påsklovet, 

men det ska bli skönt att åka hem till min älskade lägenhet. xoxo

Av Petra Marie Söderberg - 8 april 2012 21:06

Nu är man hemma i stan igen, har haft det riktig mysigt i stugan m. släkten.

Saknar mina pöjkarna redan, längtar tills midsommar då ska man nog träffa dom igen.

Just nu orkar jag inte skriva en massa, eller lägga in en massa bilderna

men får bjussa på några bilder;


                         

Ovido - Quiz & Flashcards