Pea's blogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Petra Marie Söderberg - 29 januari 2012 18:32


Bli inte förvånad om det blir så lite uppdateringar härinne,

jag är fortfarande helt slut och är fortfarande bakis..

Men det håller på att försvinna i alla fall - Äntligen!

Dessutom känner jag mig så seg idag, har inte lust att göra någonting.


Förutom att jag är süperglad att ha Hjärtat hemma igen,

har verkligen saknat henne!! Fastän, det verkar som att hon inte känner likadant.

Hon kanske har redan tröttnat på mig och vill tillbaka och leka m. Bamse, tiihii.


Om en stund ska jag iväg till Wasa och lämna kamera till en kompis,

fick låna den under kryssningen - Mollie har tyvärr tuggat sönder min kamera..

Nåja, sen måste jag också till affären och handla lite mat och TOAPAPPER!!

Mollie lyckades på något sätt ta toapapper och tuggat sönder den,

och den var den siste rulle jag hade hemma - Så jag måste iväg till affären och köpa mera.

Av Petra Marie Söderberg - 29 januari 2012 00:52

 

13 månader mellan bilderna, tycks?

Av Petra Marie Söderberg - 29 januari 2012 00:05


Det sägs att en enda bild säger mer än tusen ord,

så varsågod och kika på videon med bilderna&filmerna från kryssningen.

Av Petra Marie Söderberg - 28 januari 2012 20:14

 

Då var man hemma igen, är helt slut efter 48 timmars festande.

Eller, resan var 48 timmar och jag sov mindre än 8 timmar..

Snacka om att jag är rätt sliten, men har haft det askül iallafall!


Det var skojigt att träffa en massa folk,

alla var så trevliga mot varandra och

jag är jätteglad att de vågar komma fram

och försökte prata med oss (vi som är döv/hörselskadad).

Och de ville så gärna lära sig teckenspråk och att det var coolt, haha.


Dessutom dansade jag frivilligt för första gång,

jag som egentligen avskyr dans?!

Men nähäe, under kryssningen dansade jag flera gånger

och musik var så asbra!! Och stämmingen var härligt!



Kommer att fixa en slags bildspel med bilderna&filmerna från kryssningen senare,

videon kommer nog upp på bloggen imorgon. 


Hjärtat kom också hem för en stund sen, har verkligen saknat henne en massa!

Kommer nog inte lämna henne på ett bra tag..

Av Petra Marie Söderberg - 25 januari 2012 19:25


Jaha, då har man varit hos Mimmi och Martin en stund,

Mollie är där hos dom nu och jag är hemma och det känns så tomt härhemma.

Kommer också säkert sova jättedåligt inatt pga, hon sover ju alltid med mig..


Nåja, men är 100% säker på att hon får det jättebra hos dom,

dock är jag inte lika säker på om Mimmi och Martin får det lugnt.


Nu ska jag nog börja städa och packa lite,

sen sticker jag till Wasa och sover där inatt.

Imorgon gäller det!! 

Var beredd på att det kommer inte bli några uppdateringar i helg.

Av Petra Marie Söderberg - 25 januari 2012 15:47

 

 

 

Hahaha, hittade dom GIF-bilder hos en väns blogg.

Kunde inte låta bli flina när Paul fick skrattanfall och att Ian gick därifrån.

Stackars Nina, tiihii.

Av Petra Marie Söderberg - 25 januari 2012 12:24



Gääsp.. Fatta att jag är så trött men ändå inte.

Somnade kvart i fyra i morse, så jag sov inte så mycket

men ändå kunde jag sova så gött!


Bjussar på två knasiga GIF-bilder på mig, varsågod och njut!


Ja, idag är det också en del som måste göras innan imorgon,

måste städa härhemma, packa och sådana småsaker.

I eftermiddag går jag till Mimmi och Martin m. Hjärtat,

hon ska få vara där tills lördags kvällen - Åh, jag kommer att sakna henne en massa.

Men hon får det säkert jättekul med deras hund, Bamse heter han.

Dessutom tycker Mollie om Martin, så jag tror att hon trivs där.

Sen på lördag får hon vara beredd på att jag kommer att gosa sönder henne, tiihii.


Sen måste jag också handla lite mat och sånt,

sen ska jag till en kompis och lämna 100:- som jag är skyldig henne.


Sjukt att dagarna bara går.. Imorgon är det dags!

Åker ca 8-9 tiden på morgon, och på eftermiddag äre 100% party som gäller.

Kommer nog inte kunna blogga någonting, eftersom jag är då ute i sjöss..

Ovido - Quiz & Flashcards