Pea's blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Petra Marie Söderberg - 9 februari 2012 22:41

Never take someone for granted.

Hold every person close to your heart

because you might wake up one day

and realise that you've lost a diamond

while you were too busy collecting stones.

Av Petra Marie Söderberg - 9 februari 2012 22:24

Idag har man varit i Tullängskolan för föreläsning,

trodde att jag skulle dö av att vara så uttråkighet.

Men föreläsningen var ju rätt intressant,

dock var det lite segt i början.


Innan föreläsning  var jag så himla osäker om vad jag ville göra efter student,

och nu funderar jag faktiskt på att ansöka Västanviks folkhögskola i Leksand.

Jag vill ju läsa några ämnen som inte erbjudas i min skolan,

och sen har jag missat en del också - Så jag tänkte att jag kunde ju passa på

att plugga där och dessutom är jag också inte redo för arbetslivet.

Senast i april måste man skicka ansökan om man vill plugga där, så jag får fundera lite mer på detta.


Slutade även tidigare idag, föreläsning skulle visst sluta halv fem.

Men vi fick sluta redan vid 14-tiden, jag och en vän gick hem till mig

och bytte kläder, gick ut m. Mollie på en långpromenad.

Lite mer 2 timmar vare promenaden, riktigt mysigt!

Fick skrattanfall då och då på grund av att min vän är inte så van

att promenera med Mollie - Haha! 


Imorgon är det fredag - Och man har endast en lektion, sköntisch!

Vid 16-tiden ska man träna i Friskis m. syster min.

Av Petra Marie Söderberg - 9 februari 2012 07:21

Hade alarm på kl 05.40 men vaknade redan vid 5-tiden?!

Nåja, bara bra så slipper jag stressa mig och sånt..

Gick ut m. Hjärtat, sen fixade jag extra gott frukost till mig själv,

äggmackor m. smoothie - Melike!


Har duschat en snabbis, fixat mig - Är redan klar..

Om en stund ska jag gå ut m. Hjärtat en sista gång,

sen ska jag gå och möta en kompis.

Och då ska vi promenera tillsammans till Tullängskolan,

alla sista årselever ska ha föreläsning där, mellan kl 9-16.30 - Suck..

Men förhoppvis får man bra information om hur det blir efter student,

så är det nog värt för de långa timmar..


Studentdagen närmar, närmar sig hela tiden..

Det är verkligen svårt att studietiden är snart över.

Men samtidigt, ser jag verkligen emot att få springa ut från skolan

i fin vit klänning med en studentmössa i huvudet och få skrika så högt

så att man blir riktig hes nästa dag - I can't wait.. 

Av Petra Marie Söderberg - 8 februari 2012 20:27

Alltså.. Jag undrar vad det är som har hänt med mig,

jag brukade ju bli trött och så efter träning.

Och jag brukade ju också få träningsvärk lätt..

Men just nu, är jag inte enda dugg trött

och har varken någon träningsvärk alls - Hoppas att det kommer senare!


Nåja, men kan iaf erkänna att jag känner mig lite seg.

Har ju inte varit stilla mellan kl 14.30 - 19.00

Slutade tjugo över två, och då gick jag hem och tog ett promenad m. Hjärtat.

Efter promenaden, packade jag gymkläder och sånt.

Mötte en vän i stan halv fyra, och då gick vi till Friskis.

Och tränade från klockan ca fyra till halv sex,

sen gick jag hem och gick ut m. Hjärtat samt. handlade lite mat.

Kom hem vid 19-tiden, och fick inte vila pga. Mollie hög av bullsfnatt.


Kommer nog sova gött inatt endå,

ska snart hoppa in i duschen, sen kollar jag på någon film.

Sen går man ut m. Hjärtat en sista gång, sen ska man nanna!


Imorgon blir det en lång dag för mig,

har föreläsning imorgon mellan 9.00-16.30

Av Petra Marie Söderberg - 8 februari 2012 12:00

Nu sitter man i skolan och jobbar, önskar er, mina läsare, en bra dag.


Av Petra Marie Söderberg - 8 februari 2012 09:54

Bläsch för plugget! Om en stund ska man gå ut m. Hjärtat en sista gång,

innan man går till skolan - Första gång på 2 veckor..

Det måste bli skräpning m. skolan, det kan ju inte gå såhär..

Men, men.. Alla har ju sina dagar och dessutom har jag inte någon motivation alls.


Nåja, det blir nog bra dag endå.

Slutar ca kl 14 idag, och halv fyra ska jag träffa en vän i stan.

Och då ska vi gymma i Friskis, och senare kommer min syster,

och då kör vi med yoga elr spinning. Jag längtar!

Av Petra Marie Söderberg - 7 februari 2012 15:04

Ikväll ska jag äntligen fixa gymkort till Friskis & Svettis,

ser verkligen emot att börja träna där - Måste verkligen hålla min nyårslöften!

- 10kg innan nästa år..


Kl 17-18 ska man träna Jympa m. lillsyster,

men funderar på att gå dit ca en timme tidigare.

Så jag kan börja med stryketräning först.

Av Petra Marie Söderberg - 5 februari 2012 00:39

 

Jag vill vara i din famn just nu,

låta mitt huvudet vila mot ditt bröst.

Få lukta på din underbara doften,

att bara mysa med dig i timmar.

Jag vill stå på tårna för att kyssa din mjuka läppar,

jag vill stå brevid dig och stirra på dina vackra ögonen.


Det är mycket jag vill med dig, det är för att jag tycker om dig så.

Ovido - Quiz & Flashcards