Pea's blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Petra Marie Söderberg - 24 februari 2012 20:27

Jag är en riktig hundmänniska, jag älskar hundar!

Speciell större hundar och så ligger bull- & terriers närmast till mitt hjärta.

Jag har alltid drömt om att rädda hundar, och ha många hundar

men nu när jag har blivit äldre - Inser jag att jag kommer inte ha tid med en massa hundar.

3 hundar är maxialt för mig, kommer nog inte skaffa en hund till 

förrän någon fastjobb och gärna en större lägenhet.


Men har iaf kikat lite runt, och har nog redan bestämt mig om vilken ras det blir nästa gång.

Dock kan det hända någonting som gör att det inte blir som man hade tänkt sig,

men nästa ras kommer nog bli en minibulle och nästa är det nog rottweiler som gäller.



Bilderna är copyright by google.se  

Av Petra Marie Söderberg - 23 februari 2012 18:12





Igår gick jag ut på en långpromenad m. Hjärtat i ca 2 timmar,

gick till Sidsjö och gick runt sjön och tillbaka till hem.

Syster blev lite sugen, så vi bestämde oss att vi skulle promenera tillsammans idag.

Det gjorde vi, det blev återigen 2 timmar (7km),

det var riktigt skönt och dessutom var vädret olsagbart!


Bjuder på några bilder från promenaden;

                               

Av Petra Marie Söderberg - 21 februari 2012 23:17

Förra inläggen skrev jag att Linnéa var obeskrivlig duktig på att sjunga på teckenspråk,

så nu kände jag att jag ville slänga in några musikvideo som hon har gjort.





Av Petra Marie Söderberg - 21 februari 2012 22:55


Bara för att hon är jävla (ursäkt för språket) duktig på att teckna musikvideo!

Tycker att ni ska kolla på hennes blogg, där hittar ni flera musikvideor som hon har gjort.


Linnéa, måste bara få säga att jag älskar dina musikvideor!

Du är verkligen en av de få som verkligen kan sjunga på teckenspråk - Melike!

Av Petra Marie Söderberg - 21 februari 2012 18:59

  

Måste bara få berätta att Mollie har blivit mycket duktigare nu för tid!

Tidigare brukar jag lämna henne ensam och låta henne ha utrymme till hela lägenheten,

och då skäller hon alltid och blir för överlycklig när man kommer hem.

Så jag pratade med en vän, hon sade att jag skulle prova låta henne vara inne i en rum när hon är ensam.

Så jag fixade en bädd i köket, och hon fick vara därinne när jag var borta

och redan efter en enda dag märker jag direkt skillnanden - Hon var mycket lugnare!


Mamma berättade för mig för en stund, att hon trodde att det var ingen hemma när hon kom hem.

På grund av att det var så tyst, men när hon öppnade vår sovrummet 

såg hon Mollie ligga på min sängen och sov - Hon blev helt chockad.


Mollie mi Estrella, jag är så stolt över dig! Din matte älskar dig!

Av Petra Marie Söderberg - 21 februari 2012 18:12






Klev upp ca halv åtta idag, gick ut m. Hjärtat

sen duschade jag och åt frukost. Sen stack jag till tandläkarn.

Det gick utmärkt, tandläkaren sade att min tänderna var perfekt - Stolt jag!

Äntligen är hela tandställning-projekt avslutat, dock har jag sådär trådarna kvar bakom,

men det ska vara kvar tills jag får besvär med de, då tar de bort de.

Sen åkte man hem igen, och fixade mig lite. 

Gick ut m. Hjärtat och efteråt åkte jag och Sara till Birsta City.

Hittade inte så mycket, vilket är bra när jag inte hade så mycket pengar.

Köpte bara några plagg, och en rosa vattenflaska - Melike!


Dagens inköp;


Mönstrad tubklänning från Gina Tricot
(En riktig fynd! Endast 30:- Läs T-R-E-T-T-I-O kronor!!)
 


(Äntligen äger jag en) jeanskjol från H&M - 199:-

 


Ursnygga trosor från Gina Tricot, 3 för 99:-

 

Av Petra Marie Söderberg - 20 februari 2012 22:11

 

 


 

 


 

            

"The wildfire attraction between them.  

It was useless to deny it; her body responded to his.  

She could feel his breath on her lips "

Ovido - Quiz & Flashcards