Pea's blogg

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Petra Marie Söderberg - 16 mars 2012 14:02

Här har ni en bättre bild på ärret, igår tog jag med mobil - Självklart blir det alltid dåligt bilderna.

Men fick låna min lillsysters systemskamera i ett tag, så *klick* här har ni.

Det ser faktiskt inte så farligt ut, ni som undrar, nej jag har inte tvättat såret.

Blodet försvann visst på någonting sätt, Mollie kan iaf inte ha slickat på de pga. tratten.

Hon har alltid den på när jag inte är i närhet, men är hon med mig så slipper hon detta.


Ja, idag är det "dagen efter operationen" - Mollie verkar vara en aning piggare.

Hon börjar dricka lite mer, men är rädd att hon inte kan behålla vattnet..

Hon kräktes igår och imorse så fort hon drack vattnet,

några tipsade att jag skulle bara hälla lite vattnet per gång.

Förhoppvis går det bättre, så hon kan få behålla vattnet i kroppen.

Dock har hon inte ätit någonting, än..

Igår försökte jag ge henne lite korvbitar, för hon har varit så duktig!

Men hon totalvägrade, vilket är ovanligt - Hon som alltid äter upp korv- & köttbitar direkt.

Men jag lät henne vara, idag skulle jag ge henne lite korvbitar för att lura henne i medicin.

Och det fungerade, hon ville äta korvbitar - Vilket är skönt!

Dessutom, då har hon också fått smärtstillande i sig.


Sakta men säkert, blir Mollie bättre och bättre.

Snart är hon nog piggare och skulle vilja leka men tyvärr det får hon inte.

Har bestämt mig att hon ska få ta det lugnt tills den 26e, då tas stygnet bort.

Ovido - Quiz & Flashcards