Pea's blogg

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Petra Marie Söderberg - 7 mars 2012 15:17

 

Äntligen har man bokat en tid hos veterinär för kastrering.

Det ska bli skönt när allt är över, men dock är jag orolig för det närmaste dagarna.

På grund av att hundarna brukar få vila i några dagar efter operation,

och Mollie blir lätt rastlös och då tuggar hon sönder sakerna.

Får väl köra hjärngym med henne, förhoppvis blir hon en aning trött av det.

Wish me good luck!


Men det ska bli riktigriktig skönt när allt är över,

det blir aldrig löp-&skendräktighets period igen för henne.

Hon är otroligt jobbigt när hon löper, hon blir så aggersiv och hon lyssnar aldrig på mig.

Hon och jag fungerar inte alls ihop, hon anfaller mig och vaktar hennes leksaker å så.

Och sen är det också jobbigt för mig när hon är inne i skendräkighet,

för då blir hon så deppig och vill inte äta så mycket och då oroar jag mig för henne.


Usch, det ska bli skönt när allt är över!

Dessutom riskerar Mollie inte att få livsmoders cancer, vilket är skönt!

Av Petra Marie Söderberg - 7 mars 2012 12:10

Beklagar för de kassa uppdateringar, men jag vet helt enkelt inte vad jag ska blogga om.

Ni får gärna kommentera och ge mig förslag om vad jag kan bloggar om,

men nog om det - Ni får räkna med att det blir också dåligt med uppdateringar i helg.

På grund av att jag ska passa en väns hund över helgen, det ska bli riktig skoj!


Det kommer bli full fart härhemma, men det är bara kul!

Mollie kommer säkert bli överlycklig, det är ju ett bra tag sen hon träffade honom.

Dessutom är Sebbe säkert 2 gånger större än Mollie nu, mindes att han var så liten förut.


Bjussa lite bilderna från höstas, då jag passade Sebbe;

       

Ovido - Quiz & Flashcards