Pea's blogg

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Petra Marie Söderberg - 8 mars 2012 23:49



Hittade en text i facebook, måste bara kopiera detta och sätta in här på bloggen;


Till er icke hundägare som besöker mitt hem och klagar på att mina hundar hårar,

1. Dom bor här!

2. Om du inte vill få hår på kläderna, behöver du inte hälsa på hemma hoss oss..

3. Jag älskar mina hundar mer än jag älskar endel människor.

4. För dig är hunden ett djur, men för mig en del av min familj.


De är håriga och går på tassar och pratar på hundvis.

Kopiera om du älskar dina hundar! 

Av Petra Marie Söderberg - 8 mars 2012 23:19

Men herregud, när ska folk förstå att man är inte en psykolog?!

Är så trött på folk som kommer till en som man inte känner så väl,

och då börjar de genast prata om deras problem..

Dom får absolut vara nere, ledsen och deppig - Det är naturligt.

Det är också jättebra att pratar om det, så kan man försöka gå vidare,

men snälla gör det med någon som ni känner eller så får ni vända er till en riktig psykolog.


Jag vill inte vara elak, men jag orkar verkligen inte med detta längre.

Är så trött på att lyssna på en massa blabb, jag känner ju förfaen inte er?!

Ni känner inte heller mig, tänk om jag är sån som berättar andras problem för andra.

Jag skulle inte vilja att någon okänd ska veta mina problem/bekymmer.. Amen.

Av Petra Marie Söderberg - 8 mars 2012 19:31

     

För andra gång, åker du iväg utomlands utan mig och min lillsyster.

Även om jag är riktig avundsjuk på dig, så förtjänar du verkligen det.

Hoppas att du njuter för fullt därborta i Thailand, med detta ville jag bara skriva att jag saknar dig!

Men vi syns igen om cirka 3 veckor! Mamma, jag älskar dig verkligen!

Av Petra Marie Söderberg - 8 mars 2012 17:04





Eh.. Det snöar visst?! Jag som trodde att våren var på väg.

Nåja, men snön försvinner säkert snart endå, vill verkligen ha vår nu!

Men någon blev jätteglad i alla fall, Mollie blev totalt överlycklig när vi gick ut.

Hon springer dit och hit, rullar och hoppar - Snacka om bullfnatt..


Såhär kan det bli om man släpper Mollie lös i snön;

         


Just nu sitter jag här och surfar, längtar ihjäl mig tills imorgon.

Härliga Sebbe ska komma hit, ska passa honom över helgen.

Det ska bli riktig skojigt, fastän det kommer bli jobbig och kommer vara slutkörd på söndag.

Alltså, tänk er - Två hundar som är nästan alltid höga av energi, i samma rum.

Ovido - Quiz & Flashcards